Alman Beate tatil için geldiği Türkiye’de ömür kurdu

Almanya ‘dan tatil için 24 yıl evvel Türkiye’ye gelen Beate Gaschina , denizi, tabiatı, tarihi ve kültürel varlıkları nedeniyle “Büyüsüne …

By

Almanya‘dan tatil için 24 yıl evvel Türkiye’ye gelen Beate Gaschina, denizi, tabiatı, tarihi ve kültürel varlıkları nedeniyle “Büyüsüne kapıldım.” diyerek yerleştiği Antalya’da yeni bir hayat kurdu.

Berlin’den 1996 yılında Türkiye’ye gelen 53 yaşındaki Beate Gaschina, Antalya’daki tatili sırasında kente hayran kaldı. Almanya’ya döndükten 2 yıl sonra çok sevdiği Antalya’ya geri gelen Gaschina bir daha ülkesine dönmedi.

Antalya‘ya yerleşme kararı alan Gaschina, 1998 yılında bir Türk iş adamı ile evlendi. Eşiyle birlikte Türkiye’nin birinci kovboy kasabası olarak bilinen Manavgat’ın Aksas Mahallesi’ndeki “West Virginia City”i kuran Gaschina, alternatif turizm imkanları üzerine baş yordu.

Tabiat yürüyüşleri için çeşitler düzenleyen, tarih ve kültür seyahatleri organize eden Gaschina, alternatif turizm uygulamalarındaki başarısı ve Türk turizmine katkılarıyla kısa müddette sevilen istekli bir turizm elçisine dönüştü.

Türkçeyi çok âlâ derecede konuşan, etrafında çok sevilen Gaschina, benimsediği Türk kültürü ile Anadolu insanından da ayırt edilmiyor.

Atıl konağı turizme kazandırıyor

Son olarak Akseki ilçesinde atıl haldeki Ali Paşa konağını satın alarak turizme kazandırmaya hazırlanan Gaschina, Toros Dağlarının eteğinde, 1100 metre yükseklikte konuklarını ağırlamayı bekliyor.

Tatil için geldiği Türkiye’de yeni bir hayat kuran Beate Gaschina, AA muhabirine, Antalya’ya “aşık” olduğunu söyledi.

Turizm faaliyetlerini çeşitlendirmek için baş yorduğunu lisana getiren Gaschina, “Türkiye’nin birinci kovboy kasabasını Manavgat Aksas köyünde kurduk. İsmi ‘West Virginia City.’ Artık de turistleri Toroslar’ın doğal hoşluğu ile buluşturmak istedim. Akseki’de atıl bekleyen Ali Paşa Konağı’nı tabiatla iç içe butik bir otele dönüştürdük. Ormana Eynif Yaylası’ndaki yılkı atlarını görmek ve tabiat yürüyüşleri 10 yıldır çeşitler düzenliyorum. Binicilik çeşitlerini daha da konforlu ve inançlı hale getirmek için kurduğumuz konaklama tesisinde at çiftliği de kuruyoruz.” sözünü kullandı.

“Bu hoşlukları herkesin görmesini istiyorum”

Kent hayatından uzaklaşmak isteyenler için çeşitli alternatif tecrübeler planladıklarını aktaran Gaschina, milletlerarası çapta okul ve spor kampları yapmak için de çalışmalarının olduğunu anlattı.

“Ben bir Alman vatandaşı olarak Türkiye’nin doğal hoşluklarını, tarihini ve kültürünü görmeye davet ediyorum.” diyen Gaschina, şöyle konuştu:

“Avrupalı konuklarımı Antalya’nın doğal güzellikleriyle buluşturmak istiyorum. Denizi, tabiatı, tarihi ve kültürel varlıklarıyla insanı cezbeden bir kentte yaşıyoruz. Büyüsüne kapıldığım bu kente yıllar evvel yerleştim. Artık Akseki’de yaşıyorum. Bu bölgeye aşık oldum. Buranın tarihini okuyordum. Buranın kendisine has ‘düğmeli ev’ tekniğiyle inşa edilen meskenlerini gördüm. Eski ipek yollarını gördüm. Bitkilerini, doğallığını ve daha çok şeyi gördüm. Herkesin de bu hoşlukları görmesini istiyorum.”

Spor ve eğitim kampları için çalışıyor

Girişimciliği ve yatırımları ile takdir toplayan Beate Gaschina, Toros Dağları’nın eşsiz hoşlukları içinde spor ve eğitim kampları organize etmeyi de hedefliyor. Bu fikrini hayata geçirmek isteyen Gaschina’ya dostları da takviye veriyor.

Manavgat’ta müdürü olduğu özel okulda yabancı lisan öğretmenliği yapan Ali İbrahim Öz, Beate Gaschina’nın at ve tabiat sevgisi ile tanındığını lisana getirdi.

Gaschina’yı yakından tanıdığını ve artık Antalyalı olarak gördüklerini söz eden Öz, “Kızı evlendi ve artık torunları da var. Gaschina’yı uzun yıllardır tanıyorum. Birlikte projeler planlıyoruz. Dayanılmaz teşebbüsçü bir bayan. Birlikte, Türk ve yabancı öğrenciler için tabiatla bütünleşen hoş ortamda kamp organize etmeyi düşünüyoruz.” dedi.

Almanya’nın Münih kentinde yaşayan dünya şampiyonu eski boksör Levent Çukur da Beate Gaschina’nın çok sevdiği bir arkadaşı olduğunu lisana getirdi.

Kendisi üzere boks sporuyla uğraşan oğlu Emre Çukur’un da antrenörü olduğunu hatırlatan Çukur, “Oğlum Emre ve Alman boksör Mario Daser’in de ortalarında bulunduğu 10 kişilik takım ile ocak ayı üzere Türkiye’ye gelip kamp yapmayı düşünüyoruz. Bu kampımızı Gaschina’nın davetiyle doğallığı, yüksekliği ve pak havasıyla Akseki’de organize edeceğiz.” diye konuştu.